Frågor och svar

Vad ska jag välja för datum för min bokning?

Du anger det datum då du vill ha produkterna som du hyr och det datum som du kommer att lämna in det till ombud för retur. Vi garanterar att du får paketet med dina produkter senast på förmiddagen det startdatum som du valt. Våra leveranser sker med spårbar frakt.

Vilket skick är utrustningen i?

Vår utrustning håller ett bra skick och är garanterat alltid helt och rent. Vi investerar löpande i att byta ut utrustningen för att alltid erbjuda fräscha grejer. Efter varje hyra funktionstestas och rengörs utrustningen för att säkerställa att du ska bli nöjd som kund.

Det går inte att boka det datum jag vill ut på tur.

Bokningen måste ske med tre dagars framförhållning för att kunna garantera att vi kan leverera i tid. Den kortaste period som vi erbjuder för bokning är tre dagar. Vissa tider på året har vi högt tryck och det kan hända att enskilda produkter är slutsålda. Kontakta oss gärna för att få förslag på alternativ.

Jag har bråttom och vill ha grejerna redan imorgon.

Ibland blir det bråttom och vi tycker om att lösa problem. Kontakta oss gärna på telefon så ska vi se vad vi kan göra.

Vad händer om något blir skadat som jag har hyrt?

Det kan så klart hända och då vill vi att du fyller i retursedeln för att informera oss om det. Vi lagar det som kan lagas och ersätter det som saknas. När det medför en kostnad så debiterar vi dig självkostnaden för det. Om utrustning försvinner eller förstörs står du för den kostnad som vi har för att ersätta den med en likvärdig produkt. 

Är utrustningen försäkrad?

Hyrestagaren har ansvar för att utrustningen är försäkrad vid behov, t ex genom en hemförsäkring med allrisktillägg.

Kan jag avboka min hyra?

Fram till tre dagar före din första dag på bokningen kan du maila oss på hej@outdoorsupply.se och avbryta din order. Gör du det kommer vi att betala tillbaka hela beloppet för hyran och kostnaden för frakten.

Kan jag ändra datum för min bokning?

Fram till första dagen av hyresperioden kan du kontakta oss och ändra längden för din hyra till en längre eller kortare period. Då kommer vi att justera det om möjlighet finns utifrån övrigt bokningsläge och justera kostnaden enligt ordinarie prislista.

Vad händer om jag lämnar tillbaka prylarna för sent?

Du ansvarar för att lämna in produkterna till transportföretaget den sista dagen av din bokning. Behåll inlämningskvittot på returnerad produkt. Lämnas produkten in för retur för sent medför det en förseningsavgift på 200 kr + hyra för det antal dagar du är sen. Kontakta oss istället för att förlänga hyran så slipper du förseningsavgiften.