Köp- & Hyresvillkor

Kontaktuppgifter

E-post: hej@outdoorsupply.se

Telefon: 0768-377933

Adress: Sankt Persgatan 17, 193 32 Sigtuna

Hyresvillkor

Avbokning

Om du efter att du bokat hyra av utrustning ångrar dig kan du avboka din hyra fram till tre dagar före första dagen på din bokning. Med tre dagar eller mindre kvar till första dagen på bokningen utgår ingen ersättning. För att avboka kontaktar du oss enklast på mail. Om det är kort tid kvar till första dagen på din bokning är det alltid en bra idé att kontakta oss på telefon, så gör vi vad vi kan för att du inte ska drabbas av kostnader.

Ändra order

Om du efter att du har gjort en bokning vill göra en ändring, så som att lägga till/ta bort en produkt eller ändra antalet dagar för din hyra är det plättlätt. Maila oss på hej@outdoorsupply.se och beskriv vad du vill ha hjälp med så fixar vi det. Beroende på om du vill utöka eller minska bokningen får du tillbaka eller får betala för mellanskillnaden. Om det är mindre än tre dagar kvar till första dagen på din bokning kan det tillkomma en kostnad för frakt om tillagda produkter måste skickas i separat försändelse. För borttagna produkter med mindre än tre dagar till första dagen på bokningen ersätter vi inte ändringen. Om det är kort tid kvar till första dagen på din bokning är det alltid en bra idé att kontakta oss på telefon, så gör vi vad vi kan för att du inte ska drabbas av kostnader.

Retur av utrustning

När du får hem dina beställda hyresprodukter så kommer det i ett paket med en retursedel och fraktsedel. När din hyresperiod är slut så packar du ner torr och rengjord utrustning i samma paket som du fick det. Fyller i retursedeln och tejpar igen paketet. Den medföljande fraktsedeln sätter du över den andra på utsidan av paketet och lämnar in det till ombudet som framgår på retursedeln. 

Om något gått sönder

Normalt slitage räknar vi med och en olycka kan också hända. För mindre skador så som går att laga så tar vi ut självkostnaden för att fixa till det som gått sönder, så som mindre hål i en ryggsäck eller ett trasigt spänne. För mer omfattande skador eller borttappad utrustning så står hyrestagaren för kostnaden att ersätta produkten i befintligt skick, t ex nedbrunnet tält eller stöld. Vi rekommenderar att du innan påbörjad användning undersöker om din hemförsäkring täcker skador på hyrd utrustning. Om olyckan är framme och du råkar ut för skada på utrustningen så dokumenterar du det på retursedeln. 

Reklamation

Efter användning går vi alltid igenom använd utrustning för att både rengöra den, säkerställa full funktionalitet och dokumentera eventuella avvikelser som inte påverkar funktionen. Vi hyr inte ut utrustning som är trasig eller har brister som påverkar funktionen. Om det trots allt skulle hända att du anser att produkterna som du har hyrt har brister som påverkar funktionen vill vi att du kontrollerar emballaget det kom i så att det inte är skadat, dokumenterar skadorna och kontaktar oss. Vi är måna om att du ska bli nöjd som kund och gör en bedömning från fall till fall om hur vi kompenserar för det. 

 

Köpvillkor

Ångerrätt

Du har som kund rätt att ångra ditt köp upp till 14 dagar från det att du mottagit produkten enligt Distansavtalslagen. Du kan läsa lagen i sin helhet på Sveriges Riksdags hemsida. Vi återbetalar då inköpskostnaden minus en kostnad för returfrakt som är på 59, 89 eller 129 kr beroende på paketets storlek. När du kontaktar oss så får du hjälp med retursedel och fraktsedel som du får i mail. 

För att få tillbaka betalningen i sin helhet förutsätts det att produkten inte är använd på ett sätt som påverkar nyskicket. Tänk att produkten ska kunna säljas till en ny kund. Om produkten har använts eller på annat sätt har hanterats så att det påverkar nyskicket så minskar vi återbetalningen motsvarande det bedömt minskade värdet från fall till vall.

Ändra order

Om du gjort ett köp i vår webshop men vill göra en ändring i ordern, t ex lägga till eller ta bort en produkt, så är det viktigt att du kontaktar oss så snart som möjligt. Detta för att det inte ska medföra tillkommande fraktkostnader för dig. 

Retur

Se ångerrätt.

Reklamation

Anser du att produkten som du köpt är skadad eller inte fungerar som tänkt kontaktar du oss för att göra en reklamation. Är produkten skadad vid mottagande så är det viktigt att du kontrollerar emballaget och dokumenterar eventuella skador.